МОВНІ ЗАСОБИ ПОЛІТИЧНОЇ МАНІПУЛЯЦІЇ

Автор(и)

  • Людмила Анатоліївна Чабак Чернігівський центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, Україна https://orcid.org/0000-0001-8874-2647

Ключові слова:

політична маніпуляція, мовні засоби, сприйняття, маніпулятивний вплив

Анотація

Проаналізовано сутність політичних маніпуляцій та їх основні засоби (зокрема, засоби мовні). Визначено роль політичних міфів. Досліджено проблему прихованого інформаційно-психологічного впливу на людину за допомогою мовних засобів. Акцент зроблено на вивченні результатів застосування маніпуляції, процесу рецепції повідомлень, що транслюються маніпулятором в інформаційному просторі, а також переконань, цінностей, що формуються внаслідок маніпулятивного впливу. Обґрунтовано взаємозв’язок між очікуваннями суспільства, особи, результатом рецепції тексту та прихованими намірами маніпулятора.

Біографія автора

Людмила Анатоліївна Чабак, Чернігівський центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій

кандидат філософських наук

Посилання

Фромм, Э. Бегство от свободы / Э. Фромм. ― М. : АСТ, 2014. – 288 с.

Кассирер, Э. Техника современных политических мифов / Э. Кассирер // Вестник МГУ. – 1990. – № 2. – С. 58–69.

Шиллер, Г. Манипуляторы сознанием: пер. с англ. / Г. Шиллер. – М. : Мысль, 1980. – 326 с.

Цуладзе, А. Политические манипуляции, или покорение толпы / А. Цуладзе. ― М. : Книжный дом "Университет", 1999. — 144 с.

Шейнов, В. Манипулирование и защита от манипуляций / Виктор Шейнов. – СПб. : Питер, 2014. – 304 с.

Роздабара, К. Д. Політична маніпуляція як об’єкт лінгвістичного дослідження / К. Д. Раздабара // Мова і культура. – 2011. – Вип. 14, т. 7. – С. 228–233.

Юр'єва, О. Г. Лінгвістичний вимір політичного маніпулювання: дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / Олена Геннадіївна Юр'єва. — Донецьк, 2006. – 199 с.

Зірка, В. В. Мовна парадигма маніпулятивної гри в рекламі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філол. наук : спец. 10.02.02 "Російська мова" / В. В. Зірка. – К., 2005. – 32 с.

Крутько, Т. В. Мовна гра як спосіб досягнення прагматичного ефекту рекламного текcту / Т. В. Крутько // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. – К. : Логос, 2012. - С. 209-216

Посмітна, В. В. Особливості маніпулятивного мовного впливу у військових і правоохоронних періодичних виданнях України / В. В. Посмітна // Філологічні студії. – 2012. – Вип. 7. – С. 245–257.

##submission.downloads##