МОВНІ ЗАСОБИ ПОЛІТИЧНОЇ МАНІПУЛЯЦІЇ
Ключові слова:
політична маніпуляція, мовні засоби, сприйняття, маніпулятивний впливАнотація
Проаналізовано сутність політичних маніпуляцій та їх основні засоби (зокрема, засоби мовні). Визначено роль політичних міфів. Досліджено проблему прихованого інформаційно-психологічного впливу на людину за допомогою мовних засобів. Акцент зроблено на вивченні результатів застосування маніпуляції, процесу рецепції повідомлень, що транслюються маніпулятором в інформаційному просторі, а також переконань, цінностей, що формуються внаслідок маніпулятивного впливу. Обґрунтовано взаємозв’язок між очікуваннями суспільства, особи, результатом рецепції тексту та прихованими намірами маніпулятора.Посилання
Фромм, Э. Бегство от свободы / Э. Фромм. ― М. : АСТ, 2014. – 288 с.
Кассирер, Э. Техника современных политических мифов / Э. Кассирер // Вестник МГУ. – 1990. – № 2. – С. 58–69.
Шиллер, Г. Манипуляторы сознанием: пер. с англ. / Г. Шиллер. – М. : Мысль, 1980. – 326 с.
Цуладзе, А. Политические манипуляции, или покорение толпы / А. Цуладзе. ― М. : Книжный дом "Университет", 1999. — 144 с.
Шейнов, В. Манипулирование и защита от манипуляций / Виктор Шейнов. – СПб. : Питер, 2014. – 304 с.
Роздабара, К. Д. Політична маніпуляція як об’єкт лінгвістичного дослідження / К. Д. Раздабара // Мова і культура. – 2011. – Вип. 14, т. 7. – С. 228–233.
Юр'єва, О. Г. Лінгвістичний вимір політичного маніпулювання: дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / Олена Геннадіївна Юр'єва. — Донецьк, 2006. – 199 с.
Зірка, В. В. Мовна парадигма маніпулятивної гри в рекламі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філол. наук : спец. 10.02.02 "Російська мова" / В. В. Зірка. – К., 2005. – 32 с.
Крутько, Т. В. Мовна гра як спосіб досягнення прагматичного ефекту рекламного текcту / Т. В. Крутько // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. – К. : Логос, 2012. - С. 209-216
Посмітна, В. В. Особливості маніпулятивного мовного впливу у військових і правоохоронних періодичних виданнях України / В. В. Посмітна // Філологічні студії. – 2012. – Вип. 7. – С. 245–257.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).