ТВОРЧІСТЬ АРТЕМІЯ ВЕДЕЛЯ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОГО АНАЛІЗУ

Автор(и)

  • Ігор Володимирович Тилик Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

Ключові слова:

українська культура і мистецтво, методологічні мистецтвознавчо-дослідницькі параметри, культурні традиції, музична інтонація (інтонема), культурно-мистецькі аспекти творчості А. Веделя

Анотація

Статтю присвячено висвітленню аспектів практичного застосування сучасних методологічних параметрів мистецтвознавчого аналізу в проекції на проблематику, повязану з життям і творчістю видатного українського композитора другої половини ХVIII ст.. Артемія Лук’яновича Веделя (Ведельського) (1767 – 1808). Викладені у статті наукові спостереження засвідчують доцільність аналітичних пошуків спрямованих на створення комплексної мистецтвознавчої концепції, здатної окреслити індивідуальний алгоритм творчого буття А. Веделя в проекції на культурно-історичні процеси його часу. Створення такої концепції передбачає необхідність різноаспектного застосування методологічних параметрів мистецтвознавчого та культурологічного дискурсу, поширених в сучасному музикознавстві та літературознавстві в площині історико-біографічного та текстологічного напрямків дослідження.

Біографія автора

Ігор Володимирович Тилик, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Асафьев Б. О хоровом искусстве : сб. ст. / Б. Асафьев ; [cост. и коммент. А. Б. ПавловаАрбенина]. – Л. : Музыка, 1980. – 216 с.

Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / Бахтин М. М. – М. : Худож. лит., 1986. –424 с

Гуревич А. Я. Категории средневековой культуры. – 2-е изд. испр. и допол. / А. Я. Гуревич.– М. : Искусство, 1984. – 350 с.

Гусарчук Т. В. Феномен Артемія Веделя : особистісні детермінанти / Т. В. Гусарчук //Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. – 2009. – № 2 (3). – С.115–124.

Гусарчук Т. В. Хоровое наследие А. Л. Веделя : (стилевые и текстологичесие проблемы) :дис. ... канд. искусствоведения / Гусарчук Т. В. – К., 1992. – 203 с. – [прилож. 205–283 с.]

Зенкин С. Биографии и контрбиографии / Зенкин С. ; беседа с проф. Ж. Нефом //Иностранная литература. – 2000. – № 4. – С. 274–279.

Категории философии и категории культуры / В. Г. Табачковский, А. М. Булатов и др. – К. :Наук. думка, 1986. – 317 с.

Котляревський І. Музично-теоретична україністика / С. Грица // Українське музикознавство: музична україністика в контексті світової культури. – К., 1998. – Вип. 28. – С. 9–12.

Назайкинский Е. О психологии музыкального восприятия / Е. Назайкинский. – М. : Музыка, 1972. – 157 с.

Розин В. М. Введение в культурологію:[изд. для искусствоведч.ВУЗ-ов] / В. М. Розин. – М. :ФОРУМ, 1998. – 324 с.

Ручьевская Е. Функции музыкальной темы / Е. Ручьевская. – Л. : Музыка, 1977. – 159 с.

Северинова М.Ю. Феномен мифа в тексте музыкального произведения / М. Ю.Северинова // Текст музичного твору: практика і теорія: Зб.наук.пр. / Київське музикознавство. Вип.7.- К.: Вид. КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2001.- С. 72-78.

Спиркин А. Г. Человек, культура, традиция / А. Г. Спиркин // Традиция в истории культуры : сб. статей. – М., 1978. – С. 5–14.

Тилик І. В. Творчість Артемія Веделя в контексті культурно-мистецького та духовного життя України другої половини XVIII століття :. дис. ... канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 теорія й історія культури / Тилик І. В. Київський національний університет культури і мистецтв. –

К., 2013. –207с.

Цеплитис Л. Анализ речевой интонации /Л. Цеплитис. –Рига, 1974. – 317с.

Юнг К. Г. Избранное : (Трансцендентальная функция, Нераскрытая самость, Шизофрения, Пикассо) / К. Г. Юнг. – Минск. : Поппури, 1998. – 448 с.

##submission.downloads##