ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОСМИСЛЕННЯ В. ЗЕНЬКОВСЬКИМ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ПАРАЛЕЛІ ІЗ СУЧАСНІСТЮ

Автор(и)

  • Марина Іванівна Захаріна Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Алла Дмитрівна Мекшун Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Ключові слова:

Зеньковський, духовність, свобода, національне виховання, національна школа, якість освіти

Анотація

В. В. Зеньковський сформулював ключову ознаку якісної освіти – по-перше, забезпечувати гармонійний розвиток особистості (зокрема, через вивчення «загальних» предметів), а по-друге, забезпечувати суспільне благо у вигляді фахівців належної якості (зокрема, через отримання індивідами знань та навичок відповідно до обраної спеціальності). В цій тезі простежується призначення освітнього процесу як своєрідної «соціальної відповіді» на індивідуальні та суспільні запити. Згідно з В. Зеньковським, така «соціальна відповідь» має простежуватися на всіх рівнях освіти – і у середній освіті, і у вищій освіти.

Біографії авторів

Марина Іванівна Захаріна, Чернігівський національний технологічний університет

старший викладач кафедри соціальної роботи

Алла Дмитрівна Мекшун, Чернігівський національний технологічний університет

старший викладач кафедри соціальної роботи

Посилання

Про освіту : Закон України від 23.05.1991 № 1060-XII [Електронний ресурс]. – Режим доступу

http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 .

Про національну доктрину розвитку освіти [Електронний ресурс] Указ Президента від 17. 04. 2002. № 347/2002. – Режим доступу

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.

Андрущенко, В. Якість освіти як мета реформування вищої школи України / В. Андрущенко, В. Вікторов // Філософсько-методологічні засади підвищення якості вищої освіти України : європейський вимір /авт. кол. : В. Андрущенко, М. Бойченко, Л. Горбунова, І. Надольний та ін. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 220 с.

Боднар, К. А. Розбудова української держави засобами освіти [Електронний ресурс] / К. А. Боднар // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. - 2013. - Вип. 41(1).

С. 232-240. Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/ UJRN/VKhnpu_filos_2013_41%281%29__22 .

Зеньковский, В. Предпосылки в строительстве новой школы / В. В. Зеньковский // Русская школа за рубежом.

№ 2–3. – С. 216–230.

Зеньковский, В. В. Проблемы воспитания в свете христианской антропологии / В. В. Зеньковский // М. : Свято-Владимирское братство, 1993. – 271 с.

Зеньковский, В. Педагогика / В. Зеньковский; Фонд «Христианская жизнь». - Клин, 2002. - 224 с.

Зеньковский, В. В. Социальное воспитание, его задачи и пути. / В. В. Зеньковский. - М. : Моск. просвет, 1918. - 91 с.

Майбер, Б. Об онтологии качества образования в обществе знания / Б. Майер, Н. В. Наливайко // Философия образования. – 2008. - № 3. – С. 4-18.

Терепищий, С. О. Стандартизація вищої освіти як спосіб забезпечення її якості (спроба філософського аналізу) : моногр. / С. О. Терепищий. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. – 197 с.

Філософсько-методологічні засади підвищення якості вищої освіти України : європейський вимір : кол. моногр. / авт. кол. : В. Андрущенко, М. Бойченко, Л. Горбунова, І. Надольний та ін. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 220 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ