ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЕТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ ТА ЦІННОСТЕЙ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПОЗААУДИТОРНІЙ РОБОТІ

Автор(и)

  • Тетяна Миколаївна Децюк Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Юлія Миколаївна Хижняк Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Анатолій Володимирович Боровик Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Ключові слова:

етичні принципи, етичні цінностісоціальної роботи, професійні якості, позааудиторна робота зі студентами

Анотація

Проаналізовано різні підходи до понять «етичні принципи соціальної роботи», «цінності соціального працівника», «професійні якості соціального працівника» та «позааудиторна робота зі студентами». Запропоновано класифікацію професійно важливих особистісних якостей та моральних цінностей соціальних працівників. Обґрунтовано можливість використання потенціалу позааудиторної роботи з метою формування професійно важливих етичних принципів та цінностей у майбутніх соціальних працівників. Проаналізовано досвід використання таких форм позааудиторної роботи зі студентами, як волонтерські об’єднання, агенція соціальних проектів, школа тренінгів в Чернігівському національному технологічному університеті, які сприяють формуванню професійних етичних принципів та цінностей у майбутніх соціальних працівників.

Біографії авторів

Тетяна Миколаївна Децюк, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Юлія Миколаївна Хижняк, Чернігівський національний технологічний університет

магістрант

Анатолій Володимирович Боровик, Чернігівський національний технологічний університет

магістрант

Посилання

Курцева, Н. В. Основы социальной педагогики: учеб. пособие / Н. В. Курцева, – Краснодар : Кубанский гос. ун-т, 2009. – 214 с.

Іщук, С. В. Етика соціальної роботи [Курс лекцій] / С. В. Іщук. – Тернопіль: ТДПУ, 2008. – 59 c.

Професійно-етичний кодекс соціального працівника [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://allref.com.ua/uk/skachaty/profesiiyno-etichniiy_kodeks_social-nogo_pracivnika

Капська, А. Й. Соціальна робота : технологічний аспект : навчальний посібник / А. Й. Капська. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 352 с.

Гуслякова, Л. Г. Основы теории социальной работы : учебное пособие / Л. Г. Гуслякова, Е. И. Холостова. — М. : Институт социальной работы, 1997. — 189 с.

Курлянд, З. Н. Педагогіка вищої школи: навч.посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова [та ін.]; за ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2007. – 495 с.

Осипова, Т. Ю. Виховна робота зі студентською молоддю: навч. посіб. / Т. Ю. Осипова, І. О. Бартенєва, О. О. Біла;[за заг. ред. Т. Ю. Осипової. – Одеса : Фенікс, 2006. – 228 с.

Скрипник, Н. С. Позааудиторна діяльність студентів вищих навчальних закладів : сутність, структура й особливості / Н. С. Скрипник // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2012. – Вип. 27(80). – С. 566–571.

Ковальчук, О. А. Позааудиторна навчально-виховна діяльність як організаційна форма, що здійснюється у системі змішаного навчання [Електронний ресурс] / О. А. Ковальчук. – Режим доступу : http://2013.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=16

Децюк, Т. М. Технології формування професійної компетентності у майбутніх соціальних працівників у позааудиторній роботі : [методичні рекомендації для позааудиторної роботи зі студентами спеціальності «Соціальна робота»] / Т. М. Децюк. – Чернігів : ЧНТУ, 2015. – 87 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ