КОГНІТИВНИЙ ПІДХІД ДО ЗБІЛЬШЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНИХ РЕСУРСІВ ТА ПОКРАЩЕННЯ РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІТНЬОЇ ЛЮДИНИ

Автор(и)

  • Ольга Володимирівна Тополь Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Україна

Ключові слова:

когнітивний підхід, когнітивні процеси, літній вік

Анотація

При діагностиці когнітивних процесів проявляються рівні інтелекту «рідкого (fluid)» (вроджені задатки та здібності) та «кристалізованого (crystallized)» (набуті знання, уміння й навички когнітивної діяльності). Останній, при постійній розумовій діяльності у літньому віці не лише не погіршується, а і підвищується, характеризується достатнім рівнем загальної освіченості, поінформованості, спирається на досвід і тісно пов'язаний з мудрістю.

Біографія автора

Ольга Володимирівна Тополь, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

доктор філософських наук, професор

Посилання

Юнг, К. Г. Структура психики и процесс индивидуации ; пер. с нем. / К. Г. Юнг ; Ин-т психол. РАН. – М. : Наука, 1996. – 269 с.

Юнг, К. Г. К вопросу о подсознании / Карл Густав Юнг ; пер. с англ. Н. А. Сиренко // Человек и его символы / К. Г. Юнг, М.-Л. Франц, Дж. Л. Хендерсон, и др. ; под общ. ред. С. Н. Сиренко. – М. : Серебрянные нити, 1998, – С. 13-102.

Schaie, K. W. The Seattle Longitudinal Study: A 21- year exploration of psychometric intelligence in adulthood. In K. W. Schaie (ed) Longitudinal Studies of Adult Psychological Development. New York: Guilford Press, 1983. – Р. 64-135.

Шай, К. У. Интеллектуальное развитие у взрослых / К. У. Шай // Психологический журнал. – 1998. – Т.19. – № 6. – С. 72-89.

Хойфт, Гереон. Геронтопсихосоматика и возрастная психотерапия : учебное пособие для вузов / Г. Хойфт, А. Крузе, Г. Радебольд. – М. : Академия, 2003. – 370 с.

Когнитивная терапия депрессии: научное издание / А. Т. Бек, А. Д. Раш, Б. Ф. Шо, Г. Эмери; пер. c англ. А. Татлыбаева. – СПб.: Питер, 2003. – 298 с.

Тополь, О. В. Освіта літніх людей: індивідуальний та суспільний запит / О. В. Тополь // Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія. – 2015. – № 1 (21). – С. 116-119.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ