EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A FACTOR OF GENDER SOCIALIZATION OF PERSONALITY

Authors

  • Наталія Анатоліївна Ємець Чернігівський національний технологічний університет, Ukraine
  • Ольга Євгеніївна Мельник Чернігівський національний технологічний університет, Ukraine
  • Наталія Валеріївна Шакун Чернігівський національний технологічний університет, Ukraine

Keywords:

education, educational environment, gender approach, gender socialization

Abstract

The role of the educational environment in the process of social construction of the gender as an element of culture and social stratification and the establishment of interpersonal interaction, controlled by society and reproducing the idea of male and female as a category of social order.

Author Biographies

Наталія Анатоліївна Ємець, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат філософських наук, доцент

Ольга Євгеніївна Мельник, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат філософських наук, доцент, проректор з науково-педагогічної та виховної роботи

Наталія Валеріївна Шакун, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін

References

Ярская-Смирнова, Е. Р. Гендерное неравенство в образовании: понятие скрытого учебного плана / Е. Р. Ярская-Смирнова // Гендерные исследования. – 2000. - № 5. – С. 295-301.

Основи теорії гендеру: навчальний посібник / редакційна колегія посібника: Агеєва В. П., Кобелянська Л. С., Скорик М. М. – К. : К.І.С., 2004. – 536 с.

Штылѐва, Л. В. Фактор пола в образовании: гендерный подход и анализ / Л. В. Штылѐва. – М. : ПЕР СЭ, 2008. – 316 с.

Марценюк, Т. О. Ґендерна соціалізація як процес формування маскулінних та фемінних ознак ґендерної ідентичності / Т. О. Марценюк // Наукові записки НаУКМА : Соціологічні науки. – 2004. – Т. 32. – С. 33-42.

Петренко, О. Б. Гендерні підходи до освіти та виховання в історії вітчизняної школи і педагогіки (ХХ століття): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д. пед. наук: спец. 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки / О. Б. Петренко. – К., 2011. – 43 с.

Дороніна, Т. О. Теоретико-методологічні засади гендерної освіти та виховання учнівської молоді : монографія / Тетяна Олексіївна Дороніна ; НАПН, Інститут вищої освіти, КДПУ, МОНМС України. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. - 331 с.

Проблема гендерної нерівності в педагогічній освіті (Аналітична інформація за результатами «фокус-групового» соціально-психологічного дослідження). – К.: ПЦ “Фоліант”, 2003. – 59 с.

Социальная политика и социальная работа : гендерные аспекты: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / под ред. Е. Р. Ярской- Смирновой. – М. : „Российская политическая энциклопедия” (РОССПЭН), 2004. – 292 с.

Агулина, С. В. Теоретические основы гендерного подхода в социальной педагогике / С. В. Агулина // Вестник Ставропольского государственного университета: серия „Педагогические науки”. – 2010. – № 71. – С. 210–219.

Дубровська, Є. Насильство в школі: аналіз проблеми та допомога, якої потребують діти та вчителі у її розв’язанні

Є. Дубровська, М. Ясеновська, М. Алексєєнко. – К. : СП “Інтертехнодрук”, 2015. - 34 с.

Фрейре, П. Педагогіка пригноблених: пер. з англ. – К. : Юніверс, 2003. – 168 с.

Положення про Центр гендерної освіти Чернігівського національного технологічного університету

Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.stu.cn.ua/staticpages/gender/.

Issue

Section

SOCIOPSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL DETERMINANTS AND VALUES OF SOCIAL WORK