EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A FACTOR OF GENDER SOCIALIZATION OF PERSONALITY
Keywords:
education, educational environment, gender approach, gender socializationAbstract
The role of the educational environment in the process of social construction of the gender as an element of culture and social stratification and the establishment of interpersonal interaction, controlled by society and reproducing the idea of male and female as a category of social order.References
Ярская-Смирнова, Е. Р. Гендерное неравенство в образовании: понятие скрытого учебного плана / Е. Р. Ярская-Смирнова // Гендерные исследования. – 2000. - № 5. – С. 295-301.
Основи теорії гендеру: навчальний посібник / редакційна колегія посібника: Агеєва В. П., Кобелянська Л. С., Скорик М. М. – К. : К.І.С., 2004. – 536 с.
Штылѐва, Л. В. Фактор пола в образовании: гендерный подход и анализ / Л. В. Штылѐва. – М. : ПЕР СЭ, 2008. – 316 с.
Марценюк, Т. О. Ґендерна соціалізація як процес формування маскулінних та фемінних ознак ґендерної ідентичності / Т. О. Марценюк // Наукові записки НаУКМА : Соціологічні науки. – 2004. – Т. 32. – С. 33-42.
Петренко, О. Б. Гендерні підходи до освіти та виховання в історії вітчизняної школи і педагогіки (ХХ століття): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д. пед. наук: спец. 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки / О. Б. Петренко. – К., 2011. – 43 с.
Дороніна, Т. О. Теоретико-методологічні засади гендерної освіти та виховання учнівської молоді : монографія / Тетяна Олексіївна Дороніна ; НАПН, Інститут вищої освіти, КДПУ, МОНМС України. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. - 331 с.
Проблема гендерної нерівності в педагогічній освіті (Аналітична інформація за результатами «фокус-групового» соціально-психологічного дослідження). – К.: ПЦ “Фоліант”, 2003. – 59 с.
Социальная политика и социальная работа : гендерные аспекты: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / под ред. Е. Р. Ярской- Смирновой. – М. : „Российская политическая энциклопедия” (РОССПЭН), 2004. – 292 с.
Агулина, С. В. Теоретические основы гендерного подхода в социальной педагогике / С. В. Агулина // Вестник Ставропольского государственного университета: серия „Педагогические науки”. – 2010. – № 71. – С. 210–219.
Дубровська, Є. Насильство в школі: аналіз проблеми та допомога, якої потребують діти та вчителі у її розв’язанні
Є. Дубровська, М. Ясеновська, М. Алексєєнко. – К. : СП “Інтертехнодрук”, 2015. - 34 с.
Фрейре, П. Педагогіка пригноблених: пер. з англ. – К. : Юніверс, 2003. – 168 с.
Положення про Центр гендерної освіти Чернігівського національного технологічного університету
Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.stu.cn.ua/staticpages/gender/.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Chernihiv National University of Technologies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).