ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В ПРОЦЕСІ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ: ДОСВІД США

Автор(и)

  • Анна Вікторівна Вербицька Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Тетяна Миколаївна Децюк Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Надія Сергіївна Бушко Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Ключові слова:

міжкультурні компетентності, професійна підготовка, позааудиторна робота

Анотація

В процесі організації позааудиторної роботи студентів в ЗВО США перевага надається тим, які стимулюють їхню пізнавальну активність, розвивають творче мислення, мотивують до волонтерскої діяльності, готують до діяльності у мультикультурному середовищі та сприяють формуванню громадянської позиції.

Біографії авторів

Анна Вікторівна Вербицька, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат наук з державного управління, старший викладач кафедри соціальної роботи

Тетяна Миколаївна Децюк, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної роботи

Надія Сергіївна Бушко, Чернігівський національний технологічний університет

магістрантка

Посилання

Bente Puntervold, Bø. Social work in a multicultural society: New challenges and needs for competence // International Social Work. – 2015. - Vol. 58(4). - Р. 562–574.

Palmu, T. Intercultural competence in international social work: A literature review. – Degree thesis. – 2010. – 82 p.

Поліщук, В. А. Підготовка майбутніх соціальних працівників США до вивчення полікультурного середовища як складова формування міжкультурної компетентності / В.А. Поліщук // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». – 2016. – Випуск 2 (39). – C. 183-185.

Байбакова, О. О. Міжкультурна компетентність як складова професіоналізму соціальних працівників у США / О. О. Байбакова // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 27–30.

Sercu, L. Assessing Intercultural Competence: More Questions than Answers // Testing the Untestable in Language education / A. Paran, L. Sercu (eds.). Bristol, Buffalo, Toronto, 2010. - P. 17–34.

Вербицька, А.В. Проект національної стратегії інтернаціоналізації вищої освіти України: інтегрована модель / Вербицька А.В. // Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2018. – № 10. – URL: http://www.dy. nayka.com.ua/?op=1&z=1328 (дата звернення: 06.01.2019).

Stier, J. Intercultural competencies as a means to manage intercultural interactions in social work / J. Stier // Journal of Intercultural Communication. – Issue 7. – 2004.

Standards for Cultural Competence in Social Work Practice (2001) and Indicators for the Achievement of the NASW Standards for Cultural Competence in Social Work Practice (2007). [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу:http://www.nlasw.ca/sites/default/files/inline-files/Cultural_Competency_Standards.pdf.

Nemanick, R. C. The differential effects of extracurricular activities / R. C. Nemanick, E. M. Clark // International Journal of Selection and Assessment. - 2017 - № 19. – Р. 206–217.

Koivula, N. Sport Participation: Differences inmotivation actual participation due to gender typing / N. Koivula. – Washington, 2015. – 360 р.

Матвіїв-Лозинська, Ю. О. Форми та методи позааудиторної діяльності / Ю. О. Матвіїв-Лозинська // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. – Львів, 2013. - № 39 (1). – С. 3-8.

Коваль, В. Ю. Система позааудиторної діяльності студентів вищих навчальних закладів / В. Ю. Коваль // Педагогіка, психологія, соціологія. – Донецьк: Наукові праці ДНТУ, 2009 – № 6. – С. 19-23.

Wilson, N. Impact of Extracurricular Activities on Students / N. Wilson. – 2009. – 32 p. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://www2.uwstout.edu/content/lib/thesis/2009/2009wilsonn.pdf.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ