ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ЧИННИК ГЕНДЕРНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Анатоліївна Ємець Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Ольга Євгеніївна Мельник Чернігівський національний технологічний університет, Україна
  • Наталія Валеріївна Шакун Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Ключові слова:

освіта, освітнє середовище, гендерний підхід, гендерна соціалізація

Анотація

Розглядається роль освітнього середовища в процесі соціального конструювання статі як елемента культури і соціальної стратифікації та налагодженні міжособистісної взаємодії, що контролюється суспільством і через яку відтворюється уявлення про чоловіче і жіноче як категорії соціального порядку.

Біографії авторів

Наталія Анатоліївна Ємець, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат філософських наук, доцент

Ольга Євгеніївна Мельник, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат філософських наук, доцент, проректор з науково-педагогічної та виховної роботи

Наталія Валеріївна Шакун, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін

Посилання

Ярская-Смирнова, Е. Р. Гендерное неравенство в образовании: понятие скрытого учебного плана / Е. Р. Ярская-Смирнова // Гендерные исследования. – 2000. - № 5. – С. 295-301.

Основи теорії гендеру: навчальний посібник / редакційна колегія посібника: Агеєва В. П., Кобелянська Л. С., Скорик М. М. – К. : К.І.С., 2004. – 536 с.

Штылѐва, Л. В. Фактор пола в образовании: гендерный подход и анализ / Л. В. Штылѐва. – М. : ПЕР СЭ, 2008. – 316 с.

Марценюк, Т. О. Ґендерна соціалізація як процес формування маскулінних та фемінних ознак ґендерної ідентичності / Т. О. Марценюк // Наукові записки НаУКМА : Соціологічні науки. – 2004. – Т. 32. – С. 33-42.

Петренко, О. Б. Гендерні підходи до освіти та виховання в історії вітчизняної школи і педагогіки (ХХ століття): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д. пед. наук: спец. 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки / О. Б. Петренко. – К., 2011. – 43 с.

Дороніна, Т. О. Теоретико-методологічні засади гендерної освіти та виховання учнівської молоді : монографія / Тетяна Олексіївна Дороніна ; НАПН, Інститут вищої освіти, КДПУ, МОНМС України. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. - 331 с.

Проблема гендерної нерівності в педагогічній освіті (Аналітична інформація за результатами «фокус-групового» соціально-психологічного дослідження). – К.: ПЦ “Фоліант”, 2003. – 59 с.

Социальная политика и социальная работа : гендерные аспекты: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / под ред. Е. Р. Ярской- Смирновой. – М. : „Российская политическая энциклопедия” (РОССПЭН), 2004. – 292 с.

Агулина, С. В. Теоретические основы гендерного подхода в социальной педагогике / С. В. Агулина // Вестник Ставропольского государственного университета: серия „Педагогические науки”. – 2010. – № 71. – С. 210–219.

Дубровська, Є. Насильство в школі: аналіз проблеми та допомога, якої потребують діти та вчителі у її розв’язанні

Є. Дубровська, М. Ясеновська, М. Алексєєнко. – К. : СП “Інтертехнодрук”, 2015. - 34 с.

Фрейре, П. Педагогіка пригноблених: пер. з англ. – К. : Юніверс, 2003. – 168 с.

Положення про Центр гендерної освіти Чернігівського національного технологічного університету

Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.stu.cn.ua/staticpages/gender/.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ