ФОРМУВАННЯ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ
Ключові слова:
людина, культура, освіта, педагогічна творчість, творчі здібності педагога, творчий пошукАнотація
Сучасний педагог має бути не тільки носієм знань і новітніх педагогічний технологій, але й виразником загальнолюдських цінностей та національних, культурних, історичних традицій власного народу. Спираючись на духовні надбання людства, він також має постійно розвивати в собі творчі здібності як своєрідний стрижень власної професійної діяльності. Тому навчальний процес у вищому навчальному закладі повинен максимально сприяти формуванню й розвитку творчих здібностей майбутніх педагогічних кадрів. Для розвитку творчих здібностей майбутніх педагогів варто застосовувати різні методи і технології ‒ від традиційних до новітніх інтерактивних, комп’ютерних та інформаційно-комунікаційних. Адже під час проведення занять із застосуванням таких методів і технологій студенти стають співавторами їх реалізації і залучаються до активної творчості та співтворчості разом з викладачем. Крім того, формування творчих здібностей майбутніх педагогів неможливе без розвитку в них навичок науково-дослідницької роботи, опанування методологією здійснення індивідуального творчого пошуку. Адже саме дослідницький компонент зближує науковий пошук і навчально-виховний процес, стимулюючи творчий підхід у практичній діяльності.Посилання
Ярощук, Л. Творча особистість майбутнього вчителя: теоретичні аспекти становлення / Л. Ярощук // Гірська школа Українських Карпат. ‒ 2013. ‒ № 8-9. ‒ С. 146-148.
Яковишина, Т. В. Спецкурс «педагогічна творчість» у професійній підготовці вчителів початкових класів / Т. В. Яковишина // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. ‒ 2012. ‒ Вип. 15. ‒ С. 179-182.
Павленко, Н. О. Операційно-діяльнісний компонент підготовки майбутніх учителів музики до застосування інтерактивних педагогічних технологій / Н. О. Павленко // Витоки педагогічної майстерності: зб. наук. пр. Полтавського нац. пед. університету імені В.Г. Короленка. ‒ Полтава, 2011. ‒ Вип.8. Ч.ІІ. ‒ Серія «Педагогічні науки». ‒ С.326-332.
Гончаренко, С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. ‒ Київ : Либідь,1997. ‒ 376 с.
Букша, С. Б. Теоретичне обґрунтування педагогічних умов формування професійної відповідальності майбутніх учителів основ здоров’я / С. Б. Букша // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. ‒ 2014. ‒ № 5(2). ‒ С. 139-146.
Бобраков, С. В. Передумови реформування професійної підготовки вчителів у Німеччині / С. В. Бобраков // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер. : Психолого-педагогічні науки. ‒ 2012. ‒ № 1. ‒ С. 126-128.
Бочарова, О. Статус сучасного вчителя: порівняльний аналіз / О. Бочарова // Витоки педагогічної майстерності. Сер. : Педагогічні науки. ‒ 2014. ‒ Вип. 13. ‒ С. 63-69.
Куценко, С. Психолого-педагогічні умови формування творчого потенціалу майбутнього вчителя хореографії засобами народно-сценічного танцю / С. Куценко // Проблеми підготовки сучасного вчителя. ‒ 2014. ‒ № 9(2). ‒ С. 154-160.
Муртазаєва, Е. М. Індивідуально-творчий розвиток майбутніх педагогів / Е. М. Муртазаєва // Педагогіка і психологія. ‒ 2004. ‒ № 3(44). ‒ С. 69–76.
Чумак, Ю. П. Методичні аспекти підготовки майбутнього вчителя технологій до дослідницької діяльності / Ю. П. Чумак. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. ‒ 2013. ‒ Вип. 108.2.
Дубяга, С. М. Розвиток творчих здібностей майбутнього вчителя початкової школи у процесі навчання у ВНЗ / С. М. Дубяга, Ю. М. Шевченко, Т. В. Фефілова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. ‒ 2014. ‒ № 1 (35). ‒ С. 309-317.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).