ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЕТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ ТА ЦІННОСТЕЙ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПОЗААУДИТОРНІЙ РОБОТІ
Ключові слова:
етичні принципи, етичні цінностісоціальної роботи, професійні якості, позааудиторна робота зі студентамиАнотація
Проаналізовано різні підходи до понять «етичні принципи соціальної роботи», «цінності соціального працівника», «професійні якості соціального працівника» та «позааудиторна робота зі студентами». Запропоновано класифікацію професійно важливих особистісних якостей та моральних цінностей соціальних працівників. Обґрунтовано можливість використання потенціалу позааудиторної роботи з метою формування професійно важливих етичних принципів та цінностей у майбутніх соціальних працівників. Проаналізовано досвід використання таких форм позааудиторної роботи зі студентами, як волонтерські об’єднання, агенція соціальних проектів, школа тренінгів в Чернігівському національному технологічному університеті, які сприяють формуванню професійних етичних принципів та цінностей у майбутніх соціальних працівників.Посилання
Курцева, Н. В. Основы социальной педагогики: учеб. пособие / Н. В. Курцева, – Краснодар : Кубанский гос. ун-т, 2009. – 214 с.
Іщук, С. В. Етика соціальної роботи [Курс лекцій] / С. В. Іщук. – Тернопіль: ТДПУ, 2008. – 59 c.
Професійно-етичний кодекс соціального працівника [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://allref.com.ua/uk/skachaty/profesiiyno-etichniiy_kodeks_social-nogo_pracivnika
Капська, А. Й. Соціальна робота : технологічний аспект : навчальний посібник / А. Й. Капська. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 352 с.
Гуслякова, Л. Г. Основы теории социальной работы : учебное пособие / Л. Г. Гуслякова, Е. И. Холостова. — М. : Институт социальной работы, 1997. — 189 с.
Курлянд, З. Н. Педагогіка вищої школи: навч.посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова [та ін.]; за ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2007. – 495 с.
Осипова, Т. Ю. Виховна робота зі студентською молоддю: навч. посіб. / Т. Ю. Осипова, І. О. Бартенєва, О. О. Біла;[за заг. ред. Т. Ю. Осипової. – Одеса : Фенікс, 2006. – 228 с.
Скрипник, Н. С. Позааудиторна діяльність студентів вищих навчальних закладів : сутність, структура й особливості / Н. С. Скрипник // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2012. – Вип. 27(80). – С. 566–571.
Ковальчук, О. А. Позааудиторна навчально-виховна діяльність як організаційна форма, що здійснюється у системі змішаного навчання [Електронний ресурс] / О. А. Ковальчук. – Режим доступу : http://2013.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=16
Децюк, Т. М. Технології формування професійної компетентності у майбутніх соціальних працівників у позааудиторній роботі : [методичні рекомендації для позааудиторної роботи зі студентами спеціальності «Соціальна робота»] / Т. М. Децюк. – Чернігів : ЧНТУ, 2015. – 87 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).