INNOVATIVE BUSINESS IDEAS IN THE SYSTEM OF THE ENTERPRISE MANAGEMENT IN GLOBALIZATION CONDITIONS
Keywords:
enterprise management; innovation; business idea; innovation; enterprise manage- ment system; entrepreneurial activity; innovative activityAbstract
The paper analyzes approaches to enterprise management, their problems and ways to improve the modern enterprise management system. The development of processes involves the development of solutions that allow to achieve exceeding certain performance indicators over the reference ones (taken as a basis for comparison). Such an intensive way of development forms an interest in innovative solutions, both food and technological. The choice of innovation in the design process of new solutions includes several components. This procedure begins with summarizing the results of marketing research and monitoring of innovations: the data is summarized and formalized in the form of a number of alternative options.
References
Антонец, В. Л. Инновационный бизнес: формирование моделейкоммерциализации перспективных разработок: учеб. пособие / В. Л. Антонец, Н. В. Нечаева, К. А. Хомкин, В. В. Шведова ; общ. ред. К. А. Хомкина. – М. : Издательство «Дело» АНХ, 2009. – 320 с.
Байгулов, Р. М. Рынок интеллектуальной собственности и проблемы ее коммерциализации / Р. М. Байгулов ; Федер. агентство по образованию, Ульян. гос. ун-т (УлГУ). - Ульяновск : УлГУ, 2006. - 440 с
Боно, Эдвард де. Латеральное мышление : учебник / Эдвард де Боно ; пер. с англ. С. Рысева. – СПб. : Питер.
Паблишинг, 1997. – 320 с
Котлер, Ф. Маркетинг от А до Я / Котлер Ф. Маркетинг XXI века: пер. с англ., под ред. Т. Р. Тэор. - Спб. : Издательский Дом "Нева", 2005. - 432 с.
Котлер Ф., де Без Ф.Т. Новые маркетинговые технологии. Методики создания гениальных идей. Маркетинг XXI века; пер. с англ. Т. Р. Тэор. СПб. : Издательский Дом «Нева», 2005. 432 с.
Кулагин, О. А. Принятие решений в организациях : учебн. пособ. / О. А. Кулагин. – СПб. : Изд. дом "Сентябрь", 2001. – 148 с.
Малый бизнес : учебное пособие / коллектив авторов ; под ред. В.Я.Горфинкеля. – М. : КНОРУС, 2011. – 336 с. 8. Ушаков, И. Как привлечь инвестиции / И. И. Ушаков. - СПб. : Питер, 2006. - 224 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).