INNOVATIVE BUSINESS IDEAS IN THE SYSTEM OF THE ENTERPRISE MANAGEMENT IN GLOBALIZATION CONDITIONS

Authors

  • Oleksandr Gryhoriiovych Zyma Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine
  • Olena Valeriivna Ptashchenko Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine
  • Valeriia Viacheslavivna Kosharna Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine

Keywords:

enterprise management; innovation; business idea; innovation; enterprise manage- ment system; entrepreneurial activity; innovative activity

Abstract

The paper analyzes approaches to enterprise management, their problems and ways to improve the modern enterprise management system. The development of processes involves the development of solutions that allow to achieve exceeding certain performance indicators over the reference ones (taken as a basis for comparison). Such an intensive way of development forms an interest in innovative solutions, both food and technological. The choice of innovation in the design process of new solutions includes several components. This procedure begins with summarizing the results of marketing research and monitoring of innovations: the data is summarized and formalized in the form of a number of alternative options.

Author Biographies

Oleksandr Gryhoriiovych Zyma , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Professor

Olena Valeriivna Ptashchenko , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor

Valeriia Viacheslavivna Kosharna , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Student

References

Антонец, В. Л. Инновационный бизнес: формирование моделейкоммерциализации перспективных разработок: учеб. пособие / В. Л. Антонец, Н. В. Нечаева, К. А. Хомкин, В. В. Шведова ; общ. ред. К. А. Хомкина. – М. : Издательство «Дело» АНХ, 2009. – 320 с.

Байгулов, Р. М. Рынок интеллектуальной собственности и проблемы ее коммерциализации / Р. М. Байгулов ; Федер. агентство по образованию, Ульян. гос. ун-т (УлГУ). - Ульяновск : УлГУ, 2006. - 440 с

Боно, Эдвард де. Латеральное мышление : учебник / Эдвард де Боно ; пер. с англ. С. Рысева. – СПб. : Питер.

Паблишинг, 1997. – 320 с

Котлер, Ф. Маркетинг от А до Я / Котлер Ф. Маркетинг XXI века: пер. с англ., под ред. Т. Р. Тэор. - Спб. : Издательский Дом "Нева", 2005. - 432 с.

Котлер Ф., де Без Ф.Т. Новые маркетинговые технологии. Методики создания гениальных идей. Маркетинг XXI века; пер. с англ. Т. Р. Тэор. СПб. : Издательский Дом «Нева», 2005. 432 с.

Кулагин, О. А. Принятие решений в организациях : учебн. пособ. / О. А. Кулагин. – СПб. : Изд. дом "Сентябрь", 2001. – 148 с.

Малый бизнес : учебное пособие / коллектив авторов ; под ред. В.Я.Горфинкеля. – М. : КНОРУС, 2011. – 336 с. 8. Ушаков, И. Как привлечь инвестиции / И. И. Ушаков. - СПб. : Питер, 2006. - 224 с.

Published

2021-05-18

Issue

Section

INNOVATIONS