BRAND MARKETING COMMUNICATION SYSTEM IN PROMOTING THE BRANDS OF TRADING COMPANIES

Authors

  • Liudmyla Dybchuk Vinnytsia Cooperative Institute, Ukraine
  • Kateryna Dobrovolska Khmelnytskyi National University, Ukraine

Keywords:

brand marketing communication; distribution; advertising; sales promotion; PR; SMM; SEO

Abstract

In the article the system of brand marketing communications is considered as an important instrument in advancement of brands of trade enterprises. The analysis of influence of advertisement activity on development of brands is conducted and it is found out, that the system of communications of brand management is one of the most important functional constituents of branding process. It is well-proven that the effective tool of the general system of brand management is totality of brand marketing communications, where influence of one instrument strengthens an action other, that provides efficiency of all totality the complex of interconnected elements. It is educed that must be based the brand marketing of communication on the certain type of market, certain strategy of advancement, character of brand, results of analysis of target audience, and also to take into account architecture of brand. It is indicated authors on importance of the use of direct realization of brand marketing communications through an advertisement, propaganda, sales, stimulation of consumers promotion, sponsion, personal sale, sales promotion, direct response marketing. Further researches will be sent to the detailed study of the system of brand marketing communications in advancement of brands of trade enterprises by means of the digital marketing.

Author Biographies

Liudmyla Dybchuk, Vinnytsia Cooperative Institute

Candidate of Historical Sciences, Associate Professor

Kateryna Dobrovolska , Khmelnytskyi National University

Degree Seeker

References

Деревицкий, А. Искусство «Боевого говоруна» / А. Деревицкий. – Питер, 2005. – 192 с.

Деревицкий, А. Школа продаж / А. Деревицкий. – Питер, 2005. – 270 с.

Дибчук, Л. В. Формування інтегрованої системи дистрибуції товарів і послуг / Л. В. Дибчук / Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2017. – № 6, Т. 1. – С. 85-90.

Капферер, Ж. Н. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренду / Ж.-Н. Капферер. – М. : «Вершина», 2006. – С. 448.

Котлер, Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер. – М. : Прогресс, 1991. – 734 с.

Мельник, І. В. Інтегрований брендинг як стратегія медіа-діяльності : дис. канд. філол. наук : 10. 01. 08 / І. В.

Мельник. – К, 2006. – 180 с.

Ривс, Р. Реализм в рекламе / Р. Ривс. – М. : Соверо, 1992. – 153 с.

Січко, С. М. Бренд як інструмент сучасного бізнесу / С. М. Січко // Економічний вісник НДУ. – 2008. – № 1-2. – С. 125-132

Яцюк, Д. В. Управління рекламною діяльністю в системі брендингу на ринку продовольчих товарів : дис. канд. ек. наук : 08. 00. 04. / Д. В. Яцюк. – Київ, 2008. – 216 с.

Scott, D. М. The new riles of marketing and PR / David Meerman Scott. – John Wiley-Sons, Inc, 2010. – 290 p.

Published

2021-05-18

Issue

Section

УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ