ЖИТТЄВІ СТРАТЕГІЇ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО СТУДЕНТСТВА: ЗМІСТ І ТИПОЛОГІЯ

Автор(и)

  • Юлія Віталіївна Заблоцька Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна

Ключові слова:

вища освіта, студентство, життєва стратегія, мотивація

Анотація

У статті розглядаються основні риси життєвих стратегій сучасного українського студентства. Пропонується визначення життєвих стратегій та авторська типологія основних типів життєвих стратегій студентства у зв’язку із відповідним розумінням місця і ролі вищої освіти: кар’єрно-прагматична, універсально-освітня і адаптивно-конформістьська.

Біографія автора

Юлія Віталіївна Заблоцька, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

аспірант кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики

Посилання

Крутько, С. В. Психологічні особливості життєвих стратегій особистості / С. В. Крутько //Вісник Одеського національного університету. Психологія. – 2011. – Т. 16. - Вип. 7. – С. 126–131.

Созонтов, А. Е. Основные жизненные стратегии современных российских студентов: автореф. … канд. психол. наук: 10.00.05 «Социальная психология» / А. Е.Созонтов. – М., 2003. – 21

с.

Резник, Ю. М. Жизненные стратегии личности (опыт комплексного анализа) / Ю. М. Резник, Е. А. Смирнов. – М. : Институт человека, 2002. – 260 с.

Прудська, О. В. Дослідження індивідуальної зумовленості адаптації студентівпершокурсників до системи навчання у ВНЗ / О. В. Прудська // Психол. перспективи. – 2012. –

Вип. 19. – С. 197–207.

Опитування проводилося жовтні-квітні 2015-2016 рр. серед студентів очної форми навчання перших та четвертих курсів 35 різних факультетів. Було опитано студентів юридичних, економічних, гуманітарних, соціальних, педагогічних і технічних спеціальностей у 16-ти вищих навчальних закладах: 8 ВНЗ - центрального, 4 - південного, 3 - західного і 1 - східного макрорегіонів

України. Опитування проводилося згідно з випадковою вибіркою, було опитано 2212 респондентів шляхом анкетування. Статистична похибка не перевищує 2,8%.

##submission.downloads##