THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT FORMATION AND FUNCTIONING FEATURES IN THE CONTEXT OF THEIR ROLE IN THE INTELLECTUAL ABILITIES FORMATION
Keywords:
educational environment, organizational-environmental approach, common educational activity, reflexive technologies, intellectual indicators of IQ, intellectual competenceAbstract
The educational space, which center is located in a man, is considered as a set of all efforts aimed at the realization of the education goal. It represents one of the spheres of the common space of human life activity, which is in the system of continuous education. The main task of education is not the formation of a man according to given patterns, but assistance in their self-realization, in discovering and developing personal potential, in accepting and mastering one’s own will and responsibility for life choices, in revealing and developing the human essence, its positive potential.References
Мажуль, Л. Н. Креативная среда в информационном обществе / Л. А. Мажуль // Мир психологии. - 2013. - № 4. - С. 148-165.
Семенов, И. Н. Рефлексивно-развивающие среды формирования мышления и самосознания субъектов образования / И. Н. Семенов // Мир психологии. – 2013. - № 4. – С.81- 96.
Шмаргун, В. М. Психосоматичні особливості в інтелектуальному розвитку дітей: [монографія] / В. М. Шмаргун. − К.: Університет „Україна”, 2009. − 471c.
Чепелєва, Н. В. Соціально-психологічні чинники розуміння та інтерпретації особистого досвіду: монографія / Н. В. Чепелєва, Т. М. Титаренко, М. Л. Смульсон та ін. ; за ред. Н. В. Чепелєва. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 255 с.
Деркач, А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А .А. Деркач. – М. : Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж, «МОДЭК», 2004. – 752 с.
Шумакова, И. А. Понятие «рефлексивная образовательная среда» в философии образования / И. А. Шумакова //. Научные ведомости. – 2008. – № 4. – С. 64 – 75.
Старовойтенко, Е. Б. Современная психология: формы интеллектуальной жизни: учебник для высш. школы / Е. Б. Старовойтенко. – М. : Акад. Проект, 2001. – 538 с.
Деркач, А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж, «МОДЭК», 2004. – 752 с.
Тихомирова, Т. Н. Межличностное общение в социальной среде и развитие общих способностей / Т. Н. Тихомирова // Психологический журнал. – 2011. – Т. 32, № 6. – С. 30 - 40.
Желанова, В. В. Динаміка середовищеутворення в технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів / В. В. Желанова // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2014. – Вип. 4. – С. 27-32.
Downloads
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Chernihiv National University of Technologies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).