НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Анна Вікторівна Вербицька Чернігівський національний технологічний університетук, Україна
  • Ольга Василівна Василенко Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Ключові слова:

академічна доброчесність, якість вищої освіти, тренінг, конкуреноспроможний фахівець

Анотація

Тренінг є найефективнішою формою занять для студентської молоді в аспекті питання академічної доброчесності, оскільки передбачає не лише набуття нових теоретичних знань, а й вироблення практичних навичок в ненав’язливій game-формі, що є рушійним фактором у навчанні з даної тематики. Пройшовши тренінгове заняття з акцентом на юридичну відповідальність за порушення норм академічної доброчесності учасники переосмислили свої погляди у напрямку більш відповідального формування своєї академічної культури. Запропонований тренінг дозволив підвищити рівень обізнаності щодо поняття академічної доброчесності, а також юридичної відповідальності за порушення принципів академічної доброчесності та сформувати позитивне ставлення до поширення інформації щодо академічної чесності серед студентів тренінгової групи.

Біографії авторів

Анна Вікторівна Вербицька, Чернігівський національний технологічний університетук

кандидат наук з державного управління, доцент

Ольга Василівна Василенко, Чернігівський національний технологічний університет

магістр

Посилання

Fishman, T. The Fundamental Values of Academic Integrity (2nd edition). International Center for Academic Integrity, Clemson University. [Electronic resource] / Fishman T.. – 2012. – Access mode: http://www.academicintegrity. org/icai/assets/AUD_Integrity_Quotes.pdf.

Glendinning, I. Promoting Maturity in Policies for Plagiarism across Europe and beyond. [Electronic resource] /Glendinning I.. – 2018. – Access

mode:https://www.coe.int/t/DG4/EDUCATION/etined/Irene_ Glendinning_ PragueForum2015.pdf.

McClung, E. L., & Schneider J. K. Concept Synthesis of Academically Dishonest Behaviors. Journal of Academic Ethics McClung E. L., & Schneider J. K.. // № 15. – 2016. – Р. 3–7.

Jordan, S. R. Conceptual Clarification and the Task of Improving Research on Academic Ethics. Journal of Academic Ethics. / Jordan, S. R. – 2015. – Р. 240–242.

Курбатов, С.В. Академічна доброчесність як імператив виживання університетської спільноти [Електронний ресурс] / С. В. Курбатов. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://studyinukraine.gov.ua/wp-content/uploads/2018/03/ Kurbatov.pdf.

Сацик, В. І. Академічна доброчесність: міфічна концепція чи дієвий концепт [Електронний ресурс] / В. І. Сацик // SAIUP. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://www.saiup.org.ua/novyny/akademichna-dobrochesnist-mifichna-kontseptsiya-chy-diyevyj-kontsept/.

Семененко, Л. П. Академічна доброчесність – запорука якісної освіти [Електронний ресурс] / Л. П. Семененко. – 2016. – Режим доступу до

ресурсу:http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/ KhPIPress/27252/1/2016_ Semenenko_Akademichna_dobrochesnist.pdf.

Семеног, О. М. Академічна культура – основа дослідницького навчання в університеті / О. М. Семеног, О. В. Семеніхіна. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017. – 232 с.

Фініков, Т. В. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Т. В. Фініков, А. Є. Артюхов. – Київ: Таксон, 2016. – 234 с.

Чмир, О. С. Національний репозитарій академічних текстів. Запобігання та протидія академічному плагіату у ВНЗ [Електронний ресурс] / О. С. Чмир // УкрІНТЕІ. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://www.uintei. kiev. ua/images/files/2017/podii/2017-05/Prezent_Chmir. pdf.

Добко, Т. В. Акaдемічна культура та доброчесність як соціальний капітал сучасного університету [Електронний ресурс] / Т. В. Добко, В. Р. Турчиновський. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://www.univer.kharkov.ua

images/redactor/news/2016-09-07/chesnist_osnova_rozvitk_Univers.pdf.

Чи я плагіював? “Шкала плагіату” [Електронний ресурс] – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://saiup.org.ua

resursy/chy-ya-plagiyuvav-shkala-plagiatu/a.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ