ПРОБЛЕМИ ТВОРЧО-ДУХОВНОГО САМОСТВЕРДЖЕННЯ ОСОБИСТОСТІ В ЕПОХУ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОГРЕСУ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ
Ключові слова:
інформаційно-високотехнологічний науково-технічний прогрес, творчо-духовна особистість, наука, філософія освіти, духовне самоствердження, творча самореалізація, духовне життя суспільства, соціальноціннісна діяльністьАнотація
У статті з’ясовано філософсько освітню та соціально психологічну сутність становлення феномену творчо-духовної особистості в умовах здійснення інформаційно-високотехнологічного науково-технічного прогресу і накреслені шляхи та перспективи успішної реалізації процесу цього становлення. Обґрунтовано, що інформаційно-високотехнологічний науково-технічний прогрес – це важливий етап розвитку цивілізації, який максимально технізує і технологізує життєдіяльність суспільства, і тому філософсько-освітня думка констатує дегуманістичний характер цього явища, яке підпорядковує людину своїм законам і перетворює її в частину машинного виробництва, руйнує зв'язок людини з природою, як і саму природу та духовне єство людини, нівелює її духовну сутність. Тому філософія освіти, як і сама освіта, мають протидіяти і усувати ці негативні впливи інформаційно-високотехнологічного прогресу, бо не вирішення цього завдання тягне за собою втрату молодою людиною почуття стабільності, віри у власні творчі сили, дезорієнтацію у духовному житті суспільства.Посилання
Петрушенко, В. Л. Філософія: в 2-х част. / В. Л. Петрушенко. – Львів: Новий світ, 2000, 2011. – Ч. 1: Світова філософія, фундаментальні проблеми філософії. – Ч. 2: Релігієзнавство, етика та естетика, логіка); [навч. посібник для студентів ВНЗ України ІІІ – ІV рівнів акредитації]. –
с.
Корсак, К. В. Освітньо-науковий комплекс України і четверта хвиля ноотехнологій / К. В. Корсак // Філософія освіти. Постметодика. – № 5 (96). – 2010. – С. 2–7.
Polishchuk, N. V. Influence of philosophical-educational aspects of a science on spirituallymoral becoming of youth during an epoch of modern scientific and technical progress // In Modern scientific research and their practical application, edited by Alexandr G. Shibaev, Alexandra D. Markova. – Kupriyenko SV, Odessa, 2013. – Vol.J11311 (the field of Philosophy and Philology). –URL: http://www.sworld.com.ua/e-jurnal/J11311.pdf. – Articl CID Number J11311-292.
Боришевський, М. Й. Дорога до себе: від основ суб’єктивності до вершин духовності: монографія / М. Й. Боришевський. – К. : Академвидав, 2010. – 416 с.
Поліщук, Н. В. Науково-технічний прогрес і духовно-моральне становлення молоді / Н. В. Поліщук, М. С. Панченко // Наука. Релігія. Суспільство. – 2010. – № 2. – С. 197–205.
Сморж, Л. О. Філософія: навч. посіб. / Л. О. Сморж. – К. : Кондор, 2004. – 416 с.
Философия: современность и ретроспектива: монография / авт. кол.: Полищук Н. В, Горбатюк Т. В., Егоров А. Г. [и др.]. – Одесса : КУПРИЕНКО СВ, 2013. – 141 с.
Поліщук, Н. В. Наука і духовність у процесі становлення творчої особистості / Н. В. Поліщук, М. С. Панченко, І. М. Панченко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць. – Рівне: РДГУ, 2008. – Вип. 39. – С. 42–48.
Поліщук, Н. В. Науково-технічний прогрес і духовно-моральне становлення молоді: монографія / Н. В. Поліщук. – Рівне : О. Зень, 2012. – 464 с.
Карпенчук, С. Г. Педагогічний закон у контексті природних законів Всесвіту / С. Г. Карпенчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: [зб. наук. праць]. – Рівне: РДГУ, 2005. – Вип. 30. – С. 3–9
Сухомлинский, В. А. О воспитании / В. А. Сухомлинский. – М. : Изд. полит. лит., 1973. –268 с.
Чистяков, В. В. Системный подход в современной педагогической антропологии / В. В. Чистяков. – Ярославль, 1995. – 198 с.
Педагогика и философия образования: реферат [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.bestreferat.ru/referat-210246.html. – Название с экрана
Оксенюк, О. В. Національні цінності як духовний аспект особистості / О. В. Оксенюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: [зб. наук. праць]. –Рівне: РДГУ, 2005. – Вип. 30. – С. 14–17.
Поліщук, Н. В. В. І. Вернадський і формування інтелектуального потенціалу нації / Н. В. Поліщук, М. С. Панченко, І. М. Панченко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: [зб. наук. праць]. – Рівне : РДГУ, 2008. – Вип. 39. – С. 23–27.
Поліщук, Н. В. Спецсемінар «Філософсько-освітні засади впливу епохи інформаційновисокотехнологічного науково-технічного прогресу на духовне становлення молоді» / Н. В. Поліщук // Філософсько-теоретичні та практико-зорієнтовані аспекти випереджаючої освіти для сталого розвитку: матеріали ІІ Всеукр. наукової конф. (5-6 грудня 2013 р., м. Дніпропетровськ) ДОІППО. – Частина 1. / Наук. ред. О.Є. Висоцька. – Дніпропетровськ : «Роял Принт», 2014. – С.
–77.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).