МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЯК СКЛАДОВА ЇХ ПІДГОТОВКИ ДО ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
національна рамка кваліфікації, самостійність, самостійна робота, кібернетичний підхід, синергетичний підхід, проектна діяльність, педагогічні методи, педагогічний метод проектів, підготовка соціальнихАнотація
Розглянуто роль самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів у підготовці їх до проектної діяльності соціального працівника. Вихідним для аналізу є перелік результатів навчання Національної рамки кваліфікації (зокрема результатів, пов’язаних з автономністю та відповідальністю). Для розкриття механізмів організації самостійної роботи застосовано кібернетичний та синергетичний підходи в їх взаємному доповненні. На підставі цих підходів визначено педагогічні методи організації самостійної роботи студентів, які у підсумку покликані забезпечити підготовку майбутніх соціальних працівників до проектної діяльності. Акцент зроблено на педагогічному методі проектів.Посилання
Абасов, З. Проектирование и организация самостоятельной работы студентов / З. Абасов // Высшее образование в России. – 2007. – № 10. – С. 81–84.
Шумейко, І. А. Актуальність вдосконалення організації самостійної роботи студентів /. І. А. Шумейко // Вісник проблем біології і медицини. Медична освіта. – 2013. – № 1. – том 2. – С. 196–198.
Щукина, Г. И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / Г. И. Щукина. – М. : Просвещение, 1979. – 160 с.
Формирование учебной деятельности студентов / под ред. В. Я. Ляудис. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1989. – 240 с.
Дмитренко, Т. О. Системний аналіз педагогічної технології / Т. О. Дмитренко // Напрями наукових досліджень кафедри педагогіки: зб. наук.праць / за ред. В.І. Лозової. – Харків : ХДПУ, 1997. – С. 67–70.
Dickinson, L. (1987). Self-instruction in language learning. Cambridge: CUP як цитується в Managing Self-instructed Learning within the IS Curriculum: Teaching Learners to Learn. Felix B. Tan, Hazel Chan. [Electronic recourse] // Informing Science. – 1997. – № 1. – Volume 1. -Mode of access: http://www.inform.nu/Articles/Vol1/v1n1p1-7.pdf.
Винер, Н. Кибернетика, или Управление и связь в животном и машине / Н. Винер. – М. : Наука; Главная редакция изданий для зарубежных стран, 1983. – 344 с.
Крутецкий, В. А. Основы педагогической психологи / В. А. Крутецкий. – М. : Просвещение, 1972. – 255 с.
Брушлинский, А. В. Мышление и прогнозирование / А. В. Брушлинский. – М. : Мысль, 1979. – 229 с.
Машбиц, Е. И. Психологические основы управления учебной деятельностью / Е. И. Машбиц. – Киев : Вища школа, 1987. – 224 с.
Эшби, У. Р. Введение в кібернетику / У. Р. Эшби. – М. : Изд. иностр. лит., 1959. – 432 с.
Бир, С. Мозг фирмы / .С. Бир. – М. : Радио и связь, 1993. – 416 с. Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія № 2 (8), 2016
Лазарев, В. С. Системное развитие школы / В. С. Лазарев. – М. : Педагогическое общество России, 2003. –304 с.
Усольцев, А. П. Противоречия современной образовательной системы с позиций синергетической теории / А. П. Усольцев // Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2004. – № 6. – С. 160–163.
Князева, Е. Н. Основания синергетики. Режимы с обострением, самоорганизация, темпомиры / Е. Н. Князева, С. П. Курдюмов. – СПб. : Алетейя, 2002. – 414 с.
Князева,Е. Н. Научись учиться / Е. Н. Князева // Мост. – 2001. – № 44. - С. 52-53; № 45. - С. 38-40.
Купенко, О. В. Особливості самостійної начальної діяльності студентів університету: обґрунтування моделі та її реалізація / О. В. Купенко // Основи сучасної педагогіки: монографія / Т. О. Дмитренко, К. В. Яресько, В. М. Нагаєв, Н. Н. Шоєв, Т. В. Колбіна, С. В. Копилова, Н. Д. Кабусь, О. В. Купенко. – Херсон : вид-во ПП Вишемирський В. С., 2016. – С. 429-458.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).