ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ ОСВІТНІХ СЕРЕДОВИЩ В КОНТЕКСТІ ЇХ РОЛІ У ФОРМУВАННІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Вікторія Миколаївна Філіпович Чернігівський національний технологічний університет, Україна

Ключові слова:

освітнє середовище, організаційно-середовищний підхід, спільна навчальна діяльність, рефлексивні технології, інтелектуальні показники IQ, інтелектуальна компетентність

Анотація

Освітній простір, у центрі якого знаходиться людина, розглядається як сукупність усіх зусиль, спрямованих на реалізацію мети освіти. Він являє собою одну зі сфер спільного простору життєдіяльності людини, що знаходиться в системі безперервної освіти. Головне завдання освіти – не формування людини за заданими зразками, а допомога в самореалізації, в розкритті та розвитку особистісного потенціалу, в прийнятті та освоєнні власної волі і відповідальності за життєві вибори, в розкритті й розвитку сутності людини, її позитивного потенціалу.

Біографія автора

Вікторія Миколаївна Філіпович, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат психологічних наук, старший викладач

Посилання

Мажуль, Л. Н. Креативная среда в информационном обществе / Л. А. Мажуль // Мир психологии. - 2013. - № 4. - С. 148-165.

Семенов, И. Н. Рефлексивно-развивающие среды формирования мышления и самосознания субъектов образования / И. Н. Семенов // Мир психологии. – 2013. - № 4. – С.81- 96.

Шмаргун, В. М. Психосоматичні особливості в інтелектуальному розвитку дітей: [монографія] / В. М. Шмаргун. − К.: Університет „Україна”, 2009. − 471c.

Чепелєва, Н. В. Соціально-психологічні чинники розуміння та інтерпретації особистого досвіду: монографія / Н. В. Чепелєва, Т. М. Титаренко, М. Л. Смульсон та ін. ; за ред. Н. В. Чепелєва. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 255 с.

Деркач, А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А .А. Деркач. – М. : Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж, «МОДЭК», 2004. – 752 с.

Шумакова, И. А. Понятие «рефлексивная образовательная среда» в философии образования / И. А. Шумакова //. Научные ведомости. – 2008. – № 4. – С. 64 – 75.

Старовойтенко, Е. Б. Современная психология: формы интеллектуальной жизни: учебник для высш. школы / Е. Б. Старовойтенко. – М. : Акад. Проект, 2001. – 538 с.

Деркач, А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж, «МОДЭК», 2004. – 752 с.

Тихомирова, Т. Н. Межличностное общение в социальной среде и развитие общих способностей / Т. Н. Тихомирова // Психологический журнал. – 2011. – Т. 32, № 6. – С. 30 - 40.

Желанова, В. В. Динаміка середовищеутворення в технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів / В. В. Желанова // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2014. – Вип. 4. – С. 27-32.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ І ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ