ФІЛОСОФСЬКО-ЕСТЕТИЧНІ АСПЕКТИ НОВОЇ НАРАЦІЇ: ПОДОЛАННЯ КРИЗИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ В ДРАМАТУРГІЇ МАРТІНА МАКДОНАХА
Ключові слова:
філософія постмодернізму, національна та релігійна ідентифікація, наратив, сучасна драматургія, Мартін МакДонах, Андрій БакіровАнотація
На засадах постмодерної філософії досліджуються проблеми кризи національної та релігійної ідентифікації особистості. У сучасному мистецтві, зокрема у драматургії та театрі, відбувається апробація дієвих антикризових засобів, що вивчено на матеріалі драми Мартіна МакДонаха «Каліка з острова Інішмаан». Констатується, що драма М. МакДонаха пропонує такі шляхи ідентифікації як: парадокс домінування здорового духу у немічному тілі, інкультурація «чужого» у автохтонне середовище з метою надання статусності власній національній спільноті та гіпертекстуальность на основі відсилань до книг Біблії.Посилання
Бабелюк, О. А. Способи постмодерністського текстотворення крізь призму полістилістики / О. А. Бабелюк // Одеський лінгвістичний вісник. – 2013. - Вип. 1. - С. 5–16.
Барт, Р. Драма, поэма, роман / Р. Барт // Французская семиотика: От структурализма к постструктурализму / пер. с фр., сост. и вступ. ст. Г. К. Косикова. - М. : Прогресс, 2000. - C. 312-334.
Барт, Р. Избр. работы: Семиотика. Поэтика / Р. Барт - М. : Прогресс, 1989-616 с.
Громова Ольга. Язык травмы: страх, одиночество и новая достоверность нарратива / Ольга Громова // Особистість, стать, сім’я: виклики та відповіді філософської антропології, психоаналізу і арт-терапії. Підхід філософської антропології як мета антропології. Збірник наукових праць ІV Міжнародної науково-практичної конференції, 30-31 березня 2017 року. / за ред.. Хамітова Н. В. – Київ : Інтерсервіс, – 2017. – С. 142-146.
Демчук, Р. В. Ментальность как идентификационное понятие в матрице украинской культуры [ Електронний ресурс] / Р. В. Демчук // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2017 . – No 1.– С.28 – 32. - Режим доступу https://nakkkim.edu. ua/ images/vidannya/Visnyk_NAKKKiM/Visnyk_1_2017.pdf.
МакДонах Мартин. Калека с острова Инишмаан. Перевод О. Качковского, Ю. Курбаковой, Н. Просунцовой / Антология современной британской драматургии [ Електронний ресурс] / под ред. Анны Гениной, Оксаны Роминой / Мартин МакДонах. – М : Новое литературное обозрение, 2008. – 768 с. - Режим доступу https://coollib.com/b/258107/read#t6.
Пави, П. Словарь театра: Пер. с фр. Л. Баженова, И. Бахта, О. Васильева – М. : Прогресс, 1991. – 504 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).