FEATURES OF ENTERPRISE BRAND CREATION

Authors

  • Anton Petrovych Salіuk Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine

Keywords:

мarketing tools; brand; branding; brand creating, trade mark

Abstract

The main features of the enterprise brand formation and promotion are considered in the work; the main marketing tools are defined for the brand formation and promotion on the market. The advantages of the given sequence of stages are the close combination of the process of forming a brand with the process of creating a new product, as well as a significant amount of action to identify unmet needs in the market and generate ideas for a new product and identify the essence of the brand that is created and displayed on the market.

Author Biography

Anton Petrovych Salіuk , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Specialist of category I of Marketing and Corporate Communications

References

Аакер, Д. А. Бренд-лидерство : новая концепция брендинга / Д. А. Аакер, Э. Йохимштайлер. – М. : И. Д. Гребенни- кова, 2003. – 380 с.

Бакаева, В. В. Позиционирование торговых марок / В. В. Бакаева, Ю. В. Терентьев // Маркетинг. – 2007. – № 4 (95). – С. 50–58.

Дідківська Л. Розвиток власних торгових марок у конкурентному процесі / Л. Дідківська // Маркетинг в Україні. – 2007. – № 2. – С. 30–35.

Капферер, Ж.-Н. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда / Жан-Ноэль Капферер ; [пер. с англ. Е. В. Виноградовой ; под общ. ред. В. Н. Домнина]. – М. : Вершина, 2007. – 448 с.

Келлер, К. Л. Стратегический бренд-менеджмент : создание, оценка и управление марочным капиталом / К. Л. Келлер. – [2-е изд.]. : [пер. с англ.]. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. – 704 с.

Котлер, Ф. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. : К. : Вид. „Хімджест”, 2008. – 288 с.

Ле Пла Ф. Дж. Интегрированный брендинг / Дж. Ф. Ле Пла, Л. М. Паркер; пер. с англ. под ред. С. Г. Божук. – СПб. : Издательский Дом «Нева»;М.:»ОЛМА-ПРЕСС Инвест», 2003. – 320 с.

Темпорал, П. Эффективный бренд-менеджмент / П. Темпорал; пер. с англ. под ред.С. Г. Божук. – СПб. : Издательский Дом «Нева», 2003. – 320 с.

Щербак, В. Г. Управління торговою маркою в механізмі товарної інноваційної політики підприємства : монографія / В. Г. Щербак, Г. О. Холодний, О. В. Птащенко та ін. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2013. – 252 с. (Укр. мов.)

Ястремська, О. М. Бренди промислових підприємств: формування та ефективність використання : монографія / О. М. Ястремська, О. М. Тімонін, К. О. Тімонін. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2013. – 244 с.

Published

2021-05-18

Issue

Section

INNOVATIONS