MODERN MARKETING AND INFORMATIONAL TECHNOLOGIES IN THE ACTIVITIES OF THE MODERN ENTERPRISE

Authors

  • Serhii Rodionov Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine
  • Valeriia Сhepela Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine
  • Yevheniia Morozova Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine

Keywords:

marketing; marketing activity; internet marketing; marketing complex; marketing system of the enterprise

Abstract

In the article the features of marketing activity of modern industrial enterprises are con- sidered. The formation of the era of the information society provides for restructuring in the adoption of managerial decisions for the management of enterprises. Stable functioning in the market is impossi- ble without concerted and gradual marketing actions. Under these conditions, the issue of solving the problems of obtaining, collecting, accumulation, analysis, streamlining and rational use of a significant amount of operational and reliable information for decision-making associated with various marketing functions becomes an issue of increasing relevance. The possibilities of introduction of modern infor- mation technologies in marketing and other economic activity are determined.

Author Biographies

Serhii Rodionov , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Lecturer at the Department of Economics and Marketing

Valeriia Сhepela , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Student of the Faculty of Economics and Law

Yevheniia Morozova , Semen Kuznets Kharkiv National University of Economics

Student of the Faculty of Economics and Law

References

Голубков, Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика / Е. П. Голубков. – М. : Из–дво „Финпресс”, 2003. – 496 с.

Дик, В. В. Электронная коммерция / В. В. Дик, М. Г. Лужецкий, А. Э. Родионов. – М. : Московская финансово- промышленная академия, 2005. – 376 с.

Котлер, Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / Ф. Котлер; под ред. С. Г. Божук [пер. с англ.]. – [2-е изд.]. – СПб. : Питер, 2006. – 464 с.

Успенский, И. В. Интернет как инструмент маркетинга / И. В. Успенский. – СПб. : БХВ-Санкт-Петербург, 1999. – 256 с.

Адаптація соціального медіа маркетингу до ринку послуг в Україні / О. М. Ніфатова // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. – 2016. – №2(97). – С. 87-95.

Птащенко, О. В. Інтернет-маркетинг в системі управління збутом підприємства / О. В. Птащенко // Управління розвитком. – 2013. – №2 (142). – С. 81-83.

Птащенко, О. В. Підвищенні ефективності збутової політики підприємства через використання Інтернет- маркетингу / О. В. Птащенко // Кримський економічний вісник, науковий журнал. –2013. – №2 (03) Частина ІІ. – С. 113-117.

Птащенко, О. В. Особливості інтернет-маркетингу / О. В. Птащнеко, Д. Д. Лисицька, Д. О. Амєров // Науковий журнал «Соціально-економічний розвиток регіонів в контексті міжнародної інтеграції». –2016. – №20 (9). – Том 1. - 2016. – С. 69-71.

Published

2021-05-18

Issue

Section

NATIONAL ECONOMY MANAGEMENT AND ECONOMICS