ПРОБЛЕМИ СТАНОВЛЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ УКРАЇНИ
Ключові слова:
культура, економічна культура, економічна культура особистості, модель економічної поведінки, раціональність, структура, когнітивний компонент, афективний компонент, конативний компонент, економічна соціалізаціяАнотація
У статті розглядаються деякі теоретичні концепти, які виступають методологічними принципами дослідження економічної культури особистості. Зокрема, наголошується на важливості визначення категоріального апарату дослідження(розглядається співвідношення понять «культура, «економічна культура суспільства», «економічна культура особистості»). Виділено «раціональність» як модель економічної поведінки і як ознаку«економічності» в економічній культурі. Особливу увагу приділено визначенню структурних складових економічної культури особистості та аналізу їх змісту. Проаналізовано зміст когнітивного, афективного та конативного компонентів економічної культури особистості. Відмічено, що на основі психологічних одиниць, отриманих в результаті операціоналізації змістовних характеристик тих структурних компонентів, що виділено в результаті аналізу, можна побудувати емпіричну структурно-функціональну модель дослідження економічної культури особистості.Посилання
Асмолов А.Г. По ту сторону сознания: Методологические проблемы неклассической психологии. / А.Г. Асмолов. - М.: Смысл, 2002 – 480 с.
Вяткин А.П. Экономическая социализация личности в условиях изменяющегося общества. / А.П. Вяткин Дис. докт. психол. наук: 19.00.01 / А.П. Вяткин. - Санкт-Петербург, 2011. – 420 с.
Вяткин А.П. Ролевая адаптация как средство экономической социализации личности/ А.П. Вяткин// Изв. Бурят. Гос. ун-та. Сер.10. Психология. - Улан-Удє, 2006. - №3. - С.221-231.
Журавлёв А.Л. Нравственно-психологическая регуляция экономической активности./ А.Л. Журавлёв, А.Б. Купрейченко.- М.: Институт психологии РАН, 2003. – 436 с.
Журавлёва Н.А. Динамика ценностных ориентаций личности в российском обществе. / Н.А. Журавлёва – М.: Институт психологии РАН, 2006. - 335 с.
Калмыкова И.Ю. Экономика и емоции/ И.Ю. Калмыкова, Е.А. Климов, М.М. Юдкевич// Психология: журн. Высш. шк. экономики. – Обнинск, ГУ ВШЭ, 2006. - Т.3 - №3 - С. 61-87
Москаленко В. Економічна культура особистості: соціально-психологічний аспект. (монографія)./ В. Москаленко, Ю. Шайгородський, О.Міщенко– К.: Центр соціальних комунікацій, 2012. -348 с.
Парсонс Т.О. социальных системах/ Т. Парсонс- М.: Академ. Проспект, 2002.- 832 с
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Чернігівський національний технологічний університет,2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).