ВПЛИВ ІСТОРИЧНИХ, РЕЛІГІЙНИХ І СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ НА ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ СУЧАСНОГО СТИЛЮ УКРАЇНСЬКОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Автор(и)

  • Євген Валерійович Смирнов Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine
  • Ольга Петрівна Смирнова Інститут історії Украни, м. Київ, Ukraine

Ключові слова:

історія, свідомість, соціокультурні особливості, українське підприємництво

Анотація

В статті за допомогою методики історичного і наукового порівняння висвітлюється актуальна проблематика становлення українського підприємництва як особливого підходу до навчання, праці, заощаджування, ведення бізнесу, інвестування тощо. Співставляючи історичний розвиток України і Польщі протягом останніх тисячоліть, автори наводять безумовні і переконливі аргументи, чому тільки після революції гідності восени 2013 року – взимку 2014 року Україна має шанс перейти від анархічного і стихійного розвитку своєї державності до цивілізованого і демократичного базису ведення соціального, культурного, політичного і економічного життя. Авторами було визначено умовно п’ять переламних моментів не тільки в українсько-польських відносинах, а і у загальних імперативах розвитку обох держав як в середині кожної країни, так і об’єктивно за їх межами, що у підсумку корінним чином вплинуло на сучасні, принципово різні, позиції економічного, політичного і духовного світогляду наших націй. Починаючи з періоду Київської Русі і до часів її занепаду Україна мала cвій унікальний шлях становлення власної культури і державності. З ХIII сторіччя і до отримання Україною формальної незалежності у 1991 році вона фактично знаходилася під впливом і керуванням сусідніх держав і імперій, що, в свою чергу, унеможливлювало існування незалеж-ного, автентичного, притаманного саме українцям, шляху розвитку. В логічному висновку в статті приділено увагу, як в результаті цього об’єктивного історичного процесу Україна сформувала свій власний погляд і відношення до культури і інституту підприємництва, як основного чиннику добробуту населення країни і сталого розвитку держави загалом.

Біографії авторів

Євген Валерійович Смирнов, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємств ДВНЗ

Ольга Петрівна Смирнова, Інститут історії Украни, м. Київ

здобувач відділу історії України XIX – поч. XX ст.

Посилання

Kłoczowski, Jerzy A History of Polish Christianity. - Cambridge University Press. - pp. 10-13.

Кудінова, А. В. Підприємницька поведінка та її модифікація в сучасних умовах : Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / А. В. Кудінова; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. - К., 2006. - 18 c. 3. Lanckorońska, Karolina Studies on the Roman-Slavonic Rite in Poland // Rome — 1961 – 194 c.

Лукашевич, М. П. Соціологія економіки / М. П. Лукашевич // Сутнісні характеристики феномену підприємництва: підручник. - К. : Каравела, 2005. - 288 с.

Максакова, А. С. Соціокультурний аспект розвитку пострадянського міського підприємництва [Електронний ресурс] / А. С. Максакова, І. О. Бицуля. - Режим доступу: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=72428.

Марченко, Ю. В. Соціально-психологічні засади розвитку підприємництва в Україні» [Електронний ресурс] / Ю. В. Марченко // Політологічні записки. - 2012. - № 6. - 12 c. - Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/-Polzap_2012_6_21.

Смирнов, Є. В. Біхевіористічні природа проактивності як передумова інноваційного розвитку підприємства / Є. В. Смирнов // Проблеми науки. – 2015. – № 3 (171). - C. 20-27.

Ушно, І. М. Соціокультурне регулювання ділової активності: український контекст / І. М. Ушно // Культура України : зб. наук. праць. ― Харків : ХДАК, 2010. - Вип. 30. - С. 86-95.

Яковенко, М. А. Історія України. Інтенсивний курс підготовки до ЗНО / М. А. Яковенко.– Київ. – 2008. – 352 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА