ГЕНЕЗИС ФІЛОСОФСЬКО-ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПОНЯТТЯ КАТЕГОРІЇ ДОСВІДУ У ПЕДАГОГІЧНІЙ НАУЦІ

Автор(и)

  • Марина Петрівна Долматова Ніжинський державний університет ім. М.Гоголя, Ukraine

Ключові слова:

досвід, розвиток, формування, філософія, психологія, педагогіка, знання, уміння, навички, категорія

Анотація

У статті розглянуто філософське, психологічне та педагогічне трактування категорії „досвід”, розкрито сутність цього поняття як основи навчального пізнання та духовного розвитку особистості.

Біографія автора

Марина Петрівна Долматова, Ніжинський державний університет ім. М.Гоголя

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Амонашвили Ш. Как живете, дети? Книга для чтения, 2-е изд. – М: Просвещение, 1991. – 175 с.

Бех І. Д. Дві експериментально-виховні стратегії – два етапи розвитку педагогічної науки // Педагогіка і психологія. – К.: Педагогічна думка. – №3(28), 2000. – С. 5 – 15.

Бэкон Р. (Фрагменты из сочинений) // Антология мировой философии в 4 т. – М.: Мысль, 1969. – Т. 1. – 4.1. – С. 862 – 876.

Бэкон Ф. Сочинения в 2 т.: Пер. с англ.– М.: Мысль, 1977. – Т. 2. – 575 с.

Воробьева Л. И., Снегирева Т. В. Психологический опыт личности: к обоснованию подхода // Вопросы психологии. – 1990. – № 2. – С. 5 – 13.

Выготский Л. С. Вопросы теории и истории психологии // Собр. Соч. в 6 т. – М.: Педагогика, 1982. – Т. 1. – 487 с.

Гегель Г. В. Ф. Система наук. – СПб.: Наука, 1999. – Ч.1. Феноменология духа. Пер. Г. Шпета. – 439 с.

Зязюн І. А. Естетичний досвід особи. Формування та сфери вияву. – К.: Вища школа, 1976. – 172 с.

Иванов В. П. Человеческая деятельность, познание, искусство. – К.: Наукова думка, 1977. – 251 с.

Лактіонов О. М. Структурно-динамічна організація індивідуального досвіду: Автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – К., 2000. – 36 с.

Монтень М. Опыты. – М.: Голос, 1992. – Кн. 3 – 436 с.

Панов В. Г. Опыт // Большая советская энциклопедия Т. 18. М.: Сов. энциклопедия, 1974 – С. 1377–1378.

Свинина Н. Г. Жизненный опыт учащихся в контексте личностно ориентированного образования // Педагогика. – М., №7, 2001. – С. 27 – 31.

Сковорода Г. Собака та кобила // Т.І. – К.: АТ „Обереги”, 1994. – С. 413 – 463.

Толстых В.И. Искусство и мораль. О социальной сущности искусства. – М.: Политиздат, 1973. – 440с.

Юркевич П. Д. Философские произведения. – М.: Правда, 1990. – 670 с.

##submission.downloads##